Okänd Pratsam Människa

Sitter o kollar på lets dance o käkar kex o ostar med mammi o pappi :) Sitter i mjukisbyxor o det är så härligt att vara hemma ibland o slippa klä upp sig o sminka sig o sånt. Jag saknar älskling förstås. Var längesen jag var utan dig en hel helg :/

Dem snackar om att det ska bli storm här inatt, läskigt. Hoppas inte det blir som gudrun bara så strömmen går o att det ligger 1000 träd på vägen i morgon bitti för jag ska ju till stan :O

Vet ni vad som hände idag?! Jag satt då o väntade på bussen, så kom det en man,.
Han: Hej.
Jag :hejhej  
(så satt han sig en bit ifrån)
Han: det ska gå en buss snart va?
Jag: aarå om 10 min
Han: okej, jag brukar åka buss ofta, finns inte så mycket att göra som pensionär, o min fru lämnade mig för 2 årsen. o nyss när jag skulle gå så hittade jag inte katten, men sen öppnade jag ett skåp då satt den i grytskåpet. Jäkla kattskrälle. Jag ha tänkt att öppna balkongdörren nårra gånger, den dör ju direkt om den hoppar ner därifrån. Men sen tänkte jag näää det kan man inte göra de är ju ett liv
Jag: :O okeej
Han: aa förresten jag bor ju bara där bort (pekar) Du ser det rosa huset?
Jag: mm
Han: aa sen har jag en son på brogård o en dotter som bor lite längre bort, sen bor min syster där.
Jag: Okej
Han: Ja, gud vad det är trist o va pensionär, innan hade jag ett bra jobb o tjänade bra nu får jag bara 14000.. Iofs jag skulle kunna gå tbx till jobbet men vill inte ha ovänner . Dem yngre blir ju sura om en pensionär får jobbet när så många söker.
Jag: aaa
Han: Jaja nu ska jag in till bolaget o köpa öl
Jag: okej, fest i helgen? (börjar misstänka att han är alkis för han stank verkligen sprit också)
Han: nej nej jag ska dricka själv i lägenheten, En gång köpte jag o grannen massa öl så satt vi längst bak i bussen o åkte runt hela stan o drack öl.
Jag: okeeeeeej
Han: aa sen när jag var tbx så trillade jag baklängsen när jag skulle av så jag slog i huvet o började blöda, jäkla vilken hjärnskakning jag fick, fick ligga på sjukhuset 3 dagar
Jag: ook (snälla buss kom nu, palla denna människan)
Han: På sommaren brukar jag åka till östra stranden för där har jag en stuga, men det är bara massa smålännignar där.

Jag kollar åt vänster o ser bussen komma :D min dag ar räddad haha, Hjälp vad denna "gubben" /mannen kunde snacka, tror jag kan hela hans liv nu, på 10 min fick jag höra en alkis berätta om hela sitt liv. Ni fattar inte hur han bytte ämne heeela tiden. + att detta är inte allt han sa , det var mycket mer men kan inte skriva upp det för det skulle ta myyyycket plats haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback