Jobbiga tider

När man är ensam kommer alla känslor fram, iaf för mig, det är när jag är ensam som jag faktiskt känner efter hur jag mår. Mamma ringde för 30min sen, vi snackade allmänt hur det går för mig i skolan och så(inge vidare eftersom jag bara tänker på mamma och martin), hur hundarna mår, om det hänt något roligt, hur martin mår, hur hon mår osv osv. Sen säger mamma plötsligt: om vi inte kommer hem innan första advent så får du lova mig att du börjar pynta och göra det fint där hemma med ljusstakar och stjärnor sen börjar hon gråta, och jag hör bara att hon säger att hon tycker det är så jobbigt att se martin gråta och ha så ont...

Dem är inne på sin tredje vecka på sjukhuset nu. I vanliga fall brukar man få komma hem efter en vecka när man gjort en sån operation som martin. Vrf ska vi ha otur? Alla var så glada nu när martin fått en tid, han har väntat i 4år! Och nu när han äntligen gjort operationen så kommer bakslag efter bakslag. Han har fått en infektion, hans ena lunga hade det hänt nått med, i eftermiddag skulle han göra nån speciell röntgen för dom tror det kan ha hänt något när han fick ryggmärjsbedövning innan operationen. Jag kan egentligen inte uttala mig så mycket för jag vet ärligt talat inte så mycket om de, mer än det mamma ringer och berättar. Jag har bara sett martin två gånger efter operationen och jag har sett hur ont han har och vilka panikattacker han får när han har som ondast, det var jävligt jobbigt att se sin bror ha så ont och inte kunna göra nått utan bara stå där som ett fån och säga: ta djupa andetag, precis som om han inte försökte?! Jag fattar inte hur mamma orkar se sånt varje dag som hon nu har gjort i 3 veckor, klart hon ringer hem och gråter för hon också mår dåligt. Jag och pappa mår inte heller bra, allt är tomt här hemma, folk ringer varje dag och frågar om vi hört något nytt från Lund. Vi får sköta alla sysslor här hemma som vi har delat på 4 förut. Vi vill bara att läkarna ska fixa så martin mår bra! Hur lång tid ska de egentligen ta för att få reda på vad som har blivit fel när dem opererade och vad som gör så att han fortfarande mår dåligt och har feber varje dag!? De mamma sa om advent, de får inte hända. Fan heller att jag tänker pynta själv, mamma o martin ska va här och vi ska göra det tillsammans som vi alltid gör!! Egentligen behöver ni inte veta detta, jag behövde bara skriva av mig. Inte så lätt att prata om de.

btw att vara barnvakter igår gick bra. Orkar inte skriva mer just nu. Hoppas nån kan få en bra dag..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback